تبلیغات
افزایش بار و رشد درخت گیلاس کاملا رایگان و سریع

افزایش بار و رشد درخت گیلاس گیلاس یکی از میوه های تابستانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو درختان پر درآمد است . برداشت گیلاس معمولا از اواخر اردیبهشت ماه شروع میشود و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد. ارتفاع  درخت گیلاس بین 6 تا 9 متر است. گیلاس یکی از گونه های […]

افزایش بار و رشد درخت گیلاس

گیلاس یکی از میوه های تابستانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو درختان پر درآمد است . برداشت گیلاس معمولا از اواخر اردیبهشت ماه شروع میشود و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد. ارتفاع  درخت گیلاس بین 6 تا 9 متر است. گیلاس یکی از گونه های سرده پرونوس است. درخت گیلاس در مناطقی که زمستان سرد و و تابستان معتدل و کم رطوبت باشد رشد میکند.عمر درخت گیلاس چهل سال میباشد. انتخاب کود مناسب یکی از بهترین روش ها برای افزایش رشد درخت گیلاس است. انتخاب خاک مناسب و برگزیدن بهترین مکان برای کاشت نهال گیلاس از اهمیت فراوانی برخوردار است و درنهایت سبب افزایش رشد درخت گیلاس خواهد شد.

آفات و بیماری هایی که در درخت گیلاس وجود دارد میتواند خسارات فراوانی را به درخت وارد آورد بنابرین شناخت آفات و بیماری های درخت گیلاس و کنترل انها کمک شایانی به افزایش رشد درخت گیلاس خواهد کرد.

انتخاب خاک غنی و مکان مناسب

برای رشد سریع درخت توجه داشته باشید که خاک خیلی خوبی داشته باشید چون  ریشه های درخت گیلاس عمق کمتری دارند. بنابراین نهال گیلاس باید تا عمق 5.1 را تحت پوشش خود قرار دهد. خاک باید قلیانی باشد. در صورت مواجهه بودن با خاک اسیدی از آهک استفاده کنید. زهکشی خاک درخت گیلاس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خاک گیلاس باید زهکشی بالایی داشته باشد تا نهال بتواند به خوبی رشد کند. خاک ماسه ای بهترین خاک برای گیلاس است. بهترین مکان برای رشد درخت گیلاس مکانی گرم و آفتابی است. اگر درخت گیلاس در چنین مکان هایی کاشت شود باعث افزایش رشد درخت نیز خواهد بود.

افزایش رشد درخت گیلاس

 انتخاب کود مناسب

دقت در انتخاب بهترین کود برای درخت گیلاس باعث افزایش رشد و در نتیجه بار دهی زیاد درخت خواهد بود. کود مناسب برای درخت گیلاس کودی است که شامل تمام موارد مغزی باشد. در ابتدای فصل بهار وقتی که نصف جوانه ها بر درخت ظاهر شدن از کود فروت ست استفاده کنید این کود دارای نیتروژن و پتاسیم وفسفر است این کود باعث افزایش رشد درخت خواهد شد و از ریختن بی رویه شکوفه جلوگیری خواهد کرد.

و باعث خواهد شد گرده افشانی بهتر صورت پذیرد. این کود باوری درخت را نیز زیاد خواهد کرد. کود های کاملNPK برای افزایش رشد درخت انتخاب مناسبی میباشد. کود های پوسیده دامی نیز برای افزایش رشد درخت گیلاس نیز خوب است اما توجه داشته باشید که در استفاده از این نوع کود از متخصص این حوزه کمک بگیرید. کود گوسفندی نیز به دلیل برخورداری از مقدار زیاذ نیترژن برای ذرخت گیلا مناسب است

کنترل آفات و بیماری های درخت گیلاس

اگر آفات و بیماری های درخت گیلاس کنترل نشوند خسارت فراوانی را به وجود خواهند آورد  و در نهایت باکاهش عملکرد درخت گیلاس خواهد شد.  آفت مرگ گیلاس از مهم ترین آفاتی است که درخت گیلاس را تهدید میکند. و باعث کرم خوردگی و افتادن میوه ها خواه شد.بیماری هایی مانند سفیدک، شانکر و پوسیدگی درخت اباعث کاهش تولید خواهد شد. شته سیاه باعث خسارت بر درخت خواهد شد.برای مقابله با این آفات میتئاند از سم آزادیراکتین استفاده کنید.

کاشت همراه

کاشت همراه برای درختان گیلاس باعث جذب گرده افشان ها خواهد شد و در نهایت سبب افزایش رشد درخت گیلاس خواهد شد.تنک کردن میوه از شکستکی شاخه جلوگیری میکند. همچنین بهترین زمان کاشت نهال گیلاس در ایران از زمستان تا اوایل بهار است .

گرده افشانی مناسب

گرده افشانی برای افزایش رشد درخت گیلاس از اهمیت فراوانی برخوردار است. گرده افشانی مناسب میتواند به تولید محصول کمک شایانی کند. گرده افشانی همچنین میتواند باغث افزایش عملکرد درخت گیلاس شود.

سن باردهی درخت گیلاس

درخت گیلاس نیز همانند برخی دیگر از میوه های تابستانی همچون زرد آلو، هلو و آلو که خیلی زود بار میدهند معمولا بعد از کاشت 3 تا 5 سال دیگر میوه میدهند.  در ابتدا محصول آن مقداری کم است اما پس از یکی دو سال درخت شما پر از محصول میشود که میتوانید از آن استفاده کنید

ارسال نظر جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر