تبلیغات
چگونه ماده آلی خاک را افزایش دهیم ؟ غنی کردن خاک کشاورزی

چگونه خاک را قوی تر کنیم مهم ترین عامل رشد و بهبود عملکرد درخت خاکی است که درخت بر روی آن کاشته شده است بنابراین با تقویت خاک مورد استفاده برای کشاورزی باعث خواهید شد که درخت روند خوبی را برای رشد بهتر و سریع تر طی کند. تقویت خاک در شادابی درخت نیز تاثیر […]

چگونه خاک را قوی تر کنیم

مهم ترین عامل رشد و بهبود عملکرد درخت خاکی است که درخت بر روی آن کاشته شده است بنابراین با تقویت خاک مورد استفاده برای کشاورزی باعث خواهید شد که درخت روند خوبی را برای رشد بهتر و سریع تر طی کند. تقویت خاک در شادابی درخت نیز تاثیر فراوانی می گذارد. خاک به عناصر مختلفی برای تقویت احتیاج دارد به عنوان  نمونه آهن در خاک باعث خواهد شد عملکرد فتوسنتز درخت به خوبی انجام شود و همچنین آهن درخاک برای تولید کروفیل نیز موثر عمل میکند.

چگونگی تقویت خاک مورد استفاده برای کاشت درخت

همان طور که اشاره شد برای تقویت خاک از موارد بسیار گوناگونی میتوانید استفاده کنید. تقویت کننده ها میتوانند در افزایش عملکرد خاک کمک فراوانی کنند همچنین میتوانند در سبز شدن گلبرگ ها نیز موثر عمل کنند. تقویت کننده ها در تامین نیاز غذایی خاک نیز بسیار حائز اهمیت هستند.  برخی از خاک های مورد استفاده برای کشاورزی حاوی آهک هستند این آهک موجد در خاک باید تقویت یابد تا بتواند در بازدهی و حاصلخیزی باغ موثر عمل کند. استفاده از ابزار آلات پیشرفته در بهبود عملکرد خاک میتواند موثر عمل کند اما اگر شما در تقویت خاک خود کوتاهی کنید ممکن است نتیجه خوبی نیز نگیرید.

اضافه کردن مواد تقویتی به خاک در بهبود رشد درخت کمک شایانی خواهد کرد. کودهایی نظیر حیوانی و کمپوست برای تقویت خاک اننتخاب خوبی است. برای تقویت خاک کشاورزی هر زمان سال میتوانید اقدام کنید. در باغ خود نواحی که نیاز به تقویت خاک دارند را باستفاده از کود های کمپوست بپوشانید. کود کمپوست به راحتی جذب خاک شده و در تقویت خاکک موثر عمل خواهد کرد. کاشت برخی گیاهان مانند یونجه و شبدر و موارد دیگر در خاک بکارید این کار همانند کود ها در خاک عمل خواهد کرد. بقایای این گیاهان در  خاک به کمپوست تبدیل خواهد شد.

غنی کردن خاک کشاورزی

استفاده از مواد آلی برای تقویت خاک

خاک شما باید به خوبی با مواد غذایی مورد نیاز خود تغذیه شود تا در نهایت بتواند فرایند رشد خود را به خوبی طی کند. تغذیه گیاهان با استفاده از مواد آلی در رشد خاک بسیار حائز اهمیت است و یکی از بزرگترین دلایل ریز شدن میوه نداشتن مواد آلی خاک است . روش های مختلفی برای تغذیه درخت با استفاده از مواد آلی وجود دارد. که یکی از آنها افزودن حبوبات به خاک که موجب ترمیم نیتروژن میشود. در این موررد شما به کود شیمیایی برای رشد گیاه نیاز ندارید.

معرفی برخی از موارد تقویت خاک کشاورزی

1.مکمل های پروبیوتیک:  برخی از میکروب ها در تامین موادمغذی برای خخاک میتواند به خوبی عمل کند. با از بین رفتن این میکروب ها حاصخیزی خاک نیز کاهش پیدا میکند افزودن مکمل های پروبیوتیک میتواند موجب رشد میکروب های مفید و در نتیجه حاصلخیزی خاک و تامین موادمغذی برای خاک شود. استفاده از این مکمل ها بسیار آسان است و درنتیجه موجب تقویت خاک کشاورزی خواهد شد

  1. پوست موز: پوست موز نیز یکی از موارد تقویت خاک است که یکی از بهترین کود ها برای درخت سیب نیز میباشد  روش بهره گیری از آن بسیار ساده است. و پوست موز یکی از مواردی است که در اختیار تمام افراد وجود دارد وچیز بسیار ساده ای برای تقویت خاک کشاورزی است پوست موز به دلیل برخورداری از پتاسیم وفسفر میتواند به راحتی باعث غنی شدن خاک کشاورزی شود کافی است برای استفاده از پوست موز برای تقویت کردن خاک آنها راتکه تکه کنید و در زیرخاک قرار دهید. یا میتوانید با خشک کردن پوست موز به کود اضافه کنید و در نهایت باعث تقویت خاک کشاورزی شوید.
  2. آب آکواریم: بکتری ها و فضولات موجود دراب آکواریوم یکی دیگر از مواد تقویت خاک کشاورزی است. آب آکواریم خود را به خاک اضافه کنید و باعث تقویت خاک خود شوید البته توجه داشته باشیدکه آب شیرین باشد. توصیه میشود از این روش برای تقویت درخت های زینتی استفاده کنید همچنین این کار باغث افزایش مقاومت درخت به بیماری و کمبود ها میشود و کیفیت میوه را افزایش میدهد.
  3. تفاله قهوه: تفاله قهوه سرشار از مواد مغذی براتقویت خاک است که از آن جمله میتوان به پتاسیم، فسفر و نتیروژن اشاره کرد. تفاله قهوه نیز یکی از مواد مهم برای تقویت خاک بشمار می رود. تفاله قهوه موجب اسیدی شدن خاک میشود. وبرای درخت هایی استفاده میشودکه به اسید برای رشد نیاز بیشتری دارند. که از جمله این گیاهان میتوان به رز و آزالیا اشاره کرد. نیتروژن قهوه باعث خواهد شد تا گیاهان به خوبی سبز شوند و همچنین نیتروژن میتواند در تقویت ساقه درخت نیز کمک شایانی کند. شما میتوانید به صورت مستقیم این مواد را به درخت خود اضافه کنید یا میتوانید آن را به کمپوست مورد استفاده اضافه کنید.
  4. پوسته تخم مرغ : از پوست تخم مرغ که به راحتی در هر خانه ای پیدا میشود میتوان برای تقویت خاک استفاده کرد. پوسته تخم مرغ به دلیل داشتن کلسیم میتواند درتقویت خاک مفید عمل کند. پوسته تخم مرغ توانایی تامین کلسیم مورد نیاز خاک را دارد به همین دلیل حائز اهمیت است. برای استفاده از تخم مرغ برای تقویت خاک کافی است آن را به خوبی شست وشو دهید و سپس پوست را جدا کرده و پودر کنید و به گیاهانی که نیاز به کلسیم برای رشد دارند اضافه کنید. پوست تخم مرغ برای گیاهی همانند گوجه فرنگی میتواند مفید عمل کند.
  5. کود مرغی : یکی از بهترین کود ها که میتوانید برای مزرعه خود استفاده کنید استفاده از کود مرغی میباشد که میتواند قدرت و نرمی خاک شما را به شدت افزایش دهد به دلیل وجود مواد عالی این مورد پیشنهاد میشود برای باغداران عزیز

 

ارسال نظر جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر