تبلیغات
دلیل سیاه شدن برگ و میوه درخت گردو + درمان سریع

دلایل سیاه شدن برگ درخت گردو وراه های درمان آن درخت گردو یکی از محصولاتی است که جنبه اقتصادی فراوانی دارد و چزو درختان پر درآمد میباشد . درخت گردو طرفداران بسیار زیادی دارد. درخت گردو سود تجاری بسیاری خوبی نیز به همراه دارد. برای پرورش درخت گردو باید به مورد زیر توجه داشته باشید: […]

دلایل سیاه شدن برگ درخت گردو وراه های درمان آن

درخت گردو یکی از محصولاتی است که جنبه اقتصادی فراوانی دارد و چزو درختان پر درآمد میباشد . درخت گردو طرفداران بسیار زیادی دارد. درخت گردو سود تجاری بسیاری خوبی نیز به همراه دارد. برای پرورش درخت گردو باید به مورد زیر توجه داشته باشید:

اب هوای مناسب

مناطق کوهستانی و آب هوای سرد برای کاشت درخت گردو بهترین مکان است

خاک مناسب

توجه داشته باشید که خاک باید ماسه ای ئ رطوبت مناسبی داشته باشد در غیر این صورت درخت بازدهی خوبی نخواهد داشت. در هنگام کاشت درخت گردو توجه داشته باشسد که عمق و وسعت زمین نیز مناسب باشد. زیرا ریشه های این درخت رشد خوبی دارند.

آبیاری به موقع و مناسب

از آبیاری درخت در فصل سرد خودداری کنید و توجه داشته باشید که هر نهال گردو زمان مختص خود را برای آبیاری دارد.

سیاه شدن برگ گردو

آفات و بیماری های درخت گردو

آفاتی مثل شته، شپشک، کرم میوه، مگس پوست خوار، کنه زرد سلامتی درخت را به خطر می اندازند.

هرس کردن به موقع

هرس کردن به موقع شاخه های خشک و زیان دیده به رشد درخت کمک شایانی خواهد کرد پس فراموش نکنید که فصل تابستان و اواخر زمستان زمان خوبی برای هرس کردن است.

در صورت بی توجهی به هریک از موارد بالا سلامتی  درخت با خطر مواجه خواهد شد. در صورت کوتاهی کردن در مورد موارد بالا شما در نهایت با سیاه شدن برگ درخت مواجه خواهید شد. سیاه شدن برگ درخت گردو دلایل بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.  سیاه شدن برگ درخت گردو میتواند در اثر شوری، آنتراکنوز، بلایت، سرمازدگی، گرما زدگی و غیره باشد.

شور بودن آب و خاک

یکی از مهم ترین دلایل سیاه شدن برگ درخت گردو و ریز شدن میوه  شوری است. شما باید قبل از آبیاری از شور نبودن آب مطمئن باشید و اگر دفعات آبیاری شما نیز بیشتر باشد باعث سیاه شدن برگ درخت میشود. نمک میتواند باعث جذب آب درخت شود بنابراین باعث خشک شدن درخت میشود و کیفیت محصول را هم پایین می آورد. شوری درخت را میتوان با استفاده از کود های مخصوص برطرف کرد.

بیماری آنتراکنوز

یکی از علل سوختن برگ درخت گردو بیماری آنتراکنوز است این بیماری از نوعی قارچ به وجود می آید در صورت عدم درمان به موقع این بیماری خسارت های فراوانی را به وجود می آورد. این بیماری به دنبال جمع شدن برگ ها در زیر درختان در فصل پاییز ایجاد میشود این بیماری با نام لکه سیاه نیز شناخته میشود این بیماری سلامتی برگ ها را به خطر می اندازدو باعث ایجاد لکه های قهوه ای رنگ بر روی برگ درخت می شود. در صورتی که این بیماری کنترل نشود در نهایت سبب ریزش برگ ها میشود و حیات درخت را با خطر جدی مواجه میکند. برای مقابله با این بیماری برگ های ریخته شده را جمع کرده و سپس بسوزانید.در صورت مواجه شدن با این بیماری از آبیاری زیاد درخت خودداری کنید و از کود ها غنی از نیتروژن استفاده کنید.

بلایت

 عدم کنترل این بیماری می تواند علاوه بر سیاه شدن برگ ها میوه های درخت را نیز درگیر کند. این بیماری می تواند بازدهی محصولات را کمتر کند کنترل کردن به موقع این بیماری می تواند در رفع اثرات بد آن موثر باشد. در صورت مواجه شدن با این بیماری از آبیاری زیاد درخت خودداری کنید و در صورت نیاز درخت را سم پاشی کنید.

سرما زدگی و گرما زدگی

 از دلایل بار ندادن درخت گردو افزایش دما در تابستان و کاهش دما در فصل بهار است که می تواند از عوامل سیاه شدن برگ درخت گردو نیز باشد. با شروع فص بهار سرمایی که ایجاد میشود می تواند آسیب های فراوانی را به درخت وارد کند توصیه میشود در صورت سرمازدگی درخت از کود های اسید آمینه، پتاس و سفات استفاده کنید.

تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان نیز میتواند باعث گرمازدگی درختان شود. توجه داشته باید که درخت گردو برای مناطق گرم و خشک مناسیب نیست.

کنه گردو

کنه نوعی آفت است که از شیره درخت نغذیه میکند. و برای درمان سریع آن به صفحه جلوگیری از آفت درخت حتما سر بزتنید در ادامه درختانی که با حمله کنه مواجه میشوند علاوه بر سیاه شده برگ شاخه ها وتنه درخت نیز تحت تاثیر این آفت قرار میگیرد حتی نیز میتواند باعث از بین رفت محصولات نیز شود. درخت گردو توانایی مقابله با برخی از کنه ها را دارد. کنه قرمز و کنه زرد دو مورد از مهم ترین کنه هایی است که به درخت گردو آسیب میزند. برای کنترل کردن کنه ها شاخه های آسیب دیده را کوتاه کنید. و با اسپری کردن درخت و مرطوب کردن درخت کنه ها را از برگ درخت جدا کنید.

کمبود پتاسیم و فسفر

اگر برک درخت گردو زرد باشد توجه داشته باشید که این این درخت با کمبود پتاسیم روبه رو است. در حالت کمبود پتاسیم نیز وسط برگ به رنگ سبز بوده اما کناره های آن خشک میشود. و برعکس وجود بیش لز اندازه این عناصر نیز برای درخت گردوو زیان آور است. اگر میزان این عناصر در خاک یا کود زیاد باشد در نهایت منجر به سوختگی برگ درخت گردو میشود. برای برطرف کردن این مشکل میتواند از آب شیرین برای آبیاری استفاده کنید یا در هنگام آبیاری از مواد کاهنده غلظت استفاده کنید.

ارسال نظر جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر